Regulamin strony internetowej

———————————————————————————————————————————

Ważne!!! DZIAŁALNOŚĆ/SPRZEDAŻ ZAWIESZONA DO ODWOŁANIA

Stany opon w naszym serwisie nie zmieniają się automatycznie dlatego przed złożeniem zamówienia prosimy pytać o dostępność opon. Najszybszym sposobem sprawdzenia dostępności opon jest  przesłanie do nas zapytania e-mailem na adres , poprzez formularz kontaktowy  lub telefonicznie pod numerem telefonu. Po złożeniu zapytania, otrzymacie Państwo wszelkie informacje na temat dostępności zamawianego towaru, ceny i terminu realizacji zamówienia.

Informujemy ponadto, że jest możliwość  odbioru opon we wskazanym serwisie opon w Szczecinie gdzie można wykonać usługę wymiany opon.

———————————————————————————————————————————

Oferta sklepu  auto-opona.pl skierowana jest przede wszystkim do mieszkańców m. Szczecin i najbliższych okolic. Jest możliwość realizacji dostawy opon na terenie całego kraju jedynie po wcześniejszym potwierdzeniu mailowym bądź telefonicznym. Zakładka https://auto-opona.pl/kontakt

DZIAŁALNOŚC/SPRZEDAŻ ZAWIESZONA DO ODWOŁANIA

REGULAMIN  ZAKUPÓW

  1. Podstawowe pojęcia
  2. Postanowienia ogólne
  3. III. Jakość Towaru
  4. Dostępność Towaru
  5. Przyjmowanie i realizacja zamówień
  6. Koszty dostawy i czas realizacji zamówienia
  7. Formy płatności
  8. Reklamacja
  9. Gwarancja
  10. Prawo odstąpienia od umowy
  11. Ochrona danych osobowych
  12. Postanowienia końcowe

I. Podstawowe pojęcia

Sprzedawca– Stroną dokonującą sprzedaży produktów zawartych w ofercie Sklepu Auto-Opona.pl jest Firma  Sport-Gum z siedzibą przy ul. Łukasińskiego 32a/29 71-215 Szczecin. NIP 852-117-77-51 Regon -320881984 Dodatkowe informacje na temat firmy Sport-Gum  można uzyskać w zakładce „Kontakt”.

Sklep – Serwis internetowy należący do Sprzedawcy, dostępny pod domeną auto-opona.pl, za pośrednictwem którego Klient może zakupić od Sprzedawcy Towary.

Klient – osoba fizyczna, która ukończyła co najmniej 13. rok życia, przy czym w przypadku nieukończenia przez tę osobę 18. roku życia, wymagana jest zgoda jej przedstawiciela ustawowego, a także osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, a która dokonuje lub zamierza dokonać zamówienia lub korzysta z innych usług Sklepu (w tym również Konsument).
Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej (umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu) niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Regulamin – niniejszy regulamin określający zasadny świadczenia usług drogą elektroniczną  przez Sprzedawcę.

Towar – rzecz ruchoma, prezentowana w Sklepie (najczęściej opony lub felgi), mogąca być przedmiotem umowy sprzedaży, szczegółowo określoną w zamówieniu.

Formularz Zamówienia – usługa dostępna na stronie internetowej Sklepu, za pomocą której Klient nie posiadający konta użytkownika, może dokonać zakupu Towarów.

Dni robocze – oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy

Przedpłata (przelew bankowy) – płatność wykonywana przez Klienta w banku poprzez konto internetowe, stacjonarne lub na poczcie.

Czas realizacji zamówienia – czas, w jakim Sklep skompletuje zamówienie i przekaże do wysłania wybraną przez Klienta formą dostawy.

Czas dostawy – czas dostarczenia towaru do Klienta lub serwisu opon  w m. Szczecin (gdzie będzie wykonany montaż zakupionych opon )najczęściej za pośrednictwem firmy kurierskiej. Czas dostawy, zależny jest od wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia.

II. Postanowienia ogólne

1.Niniejszy Regulamin określa zasady zawierania pomiędzy Sprzedawcą a Klientem umowy sprzedaży Towaru, przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość oraz korzystania przez Klienta ze Sklepu, dostępnego pod adresem internetowym auto-opona.pl.

2.W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 9 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Regulamin skierowany jest do wszystkich Klientów Sklepu. Klient zobowiązany jest do przestrzegania wszystkich postanowień Regulaminu. Sprzedaż odbywa się na podstawie wersji niniejszego Regulaminu, obowiązującej w momencie złożenia zamówienia.

3.Wszystkie informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu, odnoszące się do produktów (łącznie z cenami), nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia umowy określone w art.71 Kodeksu Cywilnego.

III. Jakość Towaru

1. Opony sprzedawane przez sklep internetowy auto-opona.pl są oponami nowymi, pełnowartościowymi i posiadają pełną gwarancję producentów.
2.W odniesieniu do przepisów dotyczących ogumienia (PN-C-94300-7:1997 Ogumienie) za opony pełnowartościowe uważa się opony nie starsze niż 36 miesiące od daty produkcji.

3.Informacja w punkcie III ustęp 2 nie dotyczy produktów z wyprzedaży, oraz tych przy których jest wyraźnie opisane.

4. Ceny wszystkich produktów znajdujących się w ofercie Sklepu wyrażone są w złotych polskich i zawierają podatek VAT (ceny brutto).

IV.  Dostępność Towaru

1.Sklep i auto-opona.pl prezentuje określoną ofertę producentów. Nie jest to równoznaczne z posiadaniem wszystkich towarów na stanie magazynowym.

2.Zamawiane przez Państwa opony nie zawsze są dostępne w naszym magazynie lub w magazynach producentów opon. Zdarza się , że pozycja widoczna jest w katalogu a zamówienie nie może zostać zrealizowane z przyczyny braku towaru. Dlatego po złożeniu zamówienia w ciągu 48 godzin skontaktuje się z Państwem nasz pracownik w celu potwierdzenia dostępności towaru. Dostępność opon można sprawdzić i potwierdzić również przed złożeniem zamówienia poprzez kontakt e-mailowy bądź telefoniczny.

V. Przyjmowanie i realizacja zamówień

1.Warunkiem korzystania z usług Sklepu jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja. Składając zamówienie Klient akceptuje treść Regulaminu.

2.Zamówienia od Klientów są przyjmowane przez auto-opona.pl oraz e-mailowo na adres [email protected], 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę lub telefonicznie pod numerem telefonu 505-450-918 w dni robocze w godz. 8.00-20.00. Klient po złożeniu zamówienia dostaje potwierdzenie złożonego zamówienia za pośrednictwem korespondencji e-mailem.

3.W celu złożenia Zamówienia poprzez Sklep należy dodać wybrany Towar do koszyka, a następnie postępować zgodnie z dalszymi informacjami wyświetlanymi na stronie Sklepu.

4.Każde zamówienie złożone w Sklepie  musi zostać potwierdzone przez Klienta.
Potwierdzenie zamówienia dokonywane jest telefonicznie przez pracownika Sklepu w ciągu 2 dni roboczych bądź przez odpowiedź zwrotną na wiadomość e-mail wysłaną ze Sklepu.
5.Zamówienie musi zawierać wszelkie niezbędne dane Klienta – w tym telefon kontaktowy. Dane te muszą być prawdziwe, w wypadku nieścisłości zostaną zweryfikowane telefonicznie.
6.Zamówienie nie zostanie przyjęte do realizacji w przypadku umieszczenia w formularzu danych niekompletnych, błędnych lub nieprawdziwych.

7.Po złożeniu zamówienia i jego potwierdzeniu Klient otrzymuje informację o dostępności zamówionego towaru lub jego braku. Zamówienie zostanie zrealizowane pod warunkiem, że towar jest dostępny w magazynie lub u dostawców Sklepu.
8. W przypadku niedostępności części towarów objętych zamówieniem, Klient podejmuje decyzję o sposobie realizacji zamówienia tj. o częściowej realizacji zamówienia lub anulowaniu zamówienia.
9. W przypadku gdy towar jest niedostępny ( brak towaru w magazynie lub u dostawców Sklepu) i brak jest możliwości realizacji zamówienia złożonego przez Klienta, Sklep ma prawo odstąpić od realizacji umowy w terminie 14 dni od daty jej zawarcia i zobowiązany jest w tym terminie zwrócić Klientowi zapłaconą cenę, jeżeli Klient takiej zapłaty dokonał.

10.Po otrzymaniu przez Klienta potwierdzenia przyjęcia oferty, rozpoczyna się proces realizacji zamówienia przez Sprzedawcę, przy czym:
a. w przypadku złożenia zamówienia płatnego przy odbiorze opon w serwisie w m. Szczecin – rozpoczyna się maksymalnie następnego dnia roboczego po jego potwierdzeniu przez Sprzedawcę,
b. w przypadku złożenia zamówienia płatnego przelewem tradycyjnym – rozpoczyna się po zaksięgowaniu wpłaty na koncie bankowym Sklepu za złożone zamówienie.

11.Zamówienia złożone w Sklepie są realizowane w godzinach pracy Sklepu (w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w godzinach  9.00-17.00).

12.Do każdego zamówienia wystawiany jest paragon VAT. Na życzenie Klienta wystawiamy faktury VAT.

13.Dostępnymi środkami porozumiewania się Klienta ze Sklepem są:

E-mail – [email protected]

14.Podana w zamówieniu cena stanowi całkowitą cenę jaką Klient zobowiązany będzie zapłacić wraz z należnym podatkiem oraz kosztem dostawy.

VI. Koszty dostawy i czas realizacji zamówienia

1. Zamówiony towar dostarczany jest za pośrednictwem firmy kurierskiej  lub na terenie miasta Szczecin transportem własnym. Koszty dostawy umieszczone są na stronie internetowej Sklepu w zakładce “rodzaj dostawy i forma płatności”. Sklep dostarcza zamówiony towar tylko i wyłącznie na terenie Polski.
2. Czas oczekiwania na przesyłkę wynosi 3 dni robocze . Na czas oczekiwania składa się = czas realizacji zamówienia (skompletowanie towarów do zamówienia) + przewidywany czas dostawy (już od 24 godzin w przypadku Polski). Termin ten może ulec wydłużeniu, nie więcej jednak niż do 30 dni, jeżeli zamówiony Towar sprowadzany jest od dostawcy zagranicznego, o czym Kupujący zostanie poinformowany.

 3. Deklarowany przez firmę kurierską termin dostawy na terenie Polski wynosi 1 dzień roboczy. Na terenie miasta Szczecin opony i felgi dostarczane są już tego samego dnia jeżeli Towar jest w magazynie lub u dostawcy regionalnego.

 4. W przypadku stwierdzenia przez Kupującego uszkodzenia przesyłki, Sprzedawca zaleca sporządzenie protokołu szkody w obecności kuriera oraz niezwłoczne poinformowanie o tym Działu Obsługi Klienta Sprzedawcy. W przypadku trudności ze sprawdzeniem Towaru lub odmowy spisania protokołu szkody przez kuriera, Sprzedawca zaleca spisanie danych osobowych pracownika firmy kurierskiej (imienia, nazwiska oraz numeru telefonu) i niezwłoczne przekazanie tej informacji do Działu Obsługi Klienta Sprzedawcy.

5.W przypadku, gdy Kupujący złożył Zamówienie na Towar wraz z montażem, Sprzedawca dostarcza Towar do wybranego przez Kupującego serwisu partnerskiego na terenie miasta Szczecin. Sprzedawca w żaden sposób nie pośredniczy w wykonaniu, ani nie jest Stroną usługi polegającej na montażu zakupionych opon w serwisie partnerskim.

6.Zamówienia składane w Sklepie są realizowane wyłącznie w dni robocze. Zamówienia składane w soboty, niedziele i święta są realizowane pierwszego kolejnego dnia roboczego.

VII. Formy płatności

W ramach funkcjonowania Sklepu możliwe są następujące sposoby płatności:
 -gotówką
-przelewem na rachunek bankowy

Klient, który wybrał opcję płatności przelewem, jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za złożone zamówienie w terminie do 10 dni roboczych od daty złożenia zamówienia. W przeciwnym wypadku oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca i zamówienie zostaje usunięte z systemu.  W tytule płatności wystarczy podać tylko numer składanego zamówienia lub adres mail. Istnieje możliwość przedłużenia terminu zapłaty przy uprzednim poinformowaniu o tym fakcie obsługi Sklepu.

VIII. Reklamacja

1.Klient jest zobowiązany do zapoznania się z opisem towaru zawartym w karcie produktu. Klient jest zobowiązany do używania opon i felg zgodnie z ich przeznaczeniem i w warunkach do jakich produkt został zaprojektowany. W szczególności Klient montując opony i felgi powinien skorzystać z usług zakładu specjalizującego się w takich usługach.

2.Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne Towaru w zakresie określonym w art. 556 i następne ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny (DZ. U. z 2014, poz. 121)

3.Wada fizyczna Towaru polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową, a więc jeżeli Towar nie posiada właściwości, które powinien mieć ze względu na cel umowy, wynikający z okoliczności lub przeznaczenia, nie ma właściwości, o których Sprzedawca zapewnił Klienta, nie nadaje się do celu, o którym Klient poinformował Sprzedawcę przy zawarciu umowy, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia, Towar został wydany Klientowi w stanie niezupełnym.

4.Wada prawna Towaru zachodzi wówczas, gdy Towar stanowi własność osoby trzeciej albo jest obciążony prawem osoby trzeciej, gdy ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzeniu wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu.

5.W przypadku Konsumenta na równi z zapewnieniem Sprzedawcy traktuje się publiczne zapewnienia Producenta lub podmiotu, który wprowadza Towar do obrotu w zakresie swojej działalności gospodarczej, lub która przedstawia się jako Producent. Sprzedawca nie ponosi jednak odpowiedzialności, gdy zapewnień tych nie znał, ani nie mógł ich znać, albo gdy zapewnienia te nie mogły mieć wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy sprzedaży, a także gdy treść tych zapewnień została sprostowana przed zawarciem umowy sprzedaży.

6.Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy Klientowi.

7.W przypadku Konsumenta, gdy wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania Towaru, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili wydania Towaru.

8.Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne Towaru, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Klienta lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili.

9.Jeżeli Towar ma wadę i  Klient będący konsumentem zażądał wymiany towaru na wolny od wad lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę o którą cena ma być obniżona, Sklep ma obowiązek rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej złożenia. W przypadku niedotrzymania tego terminu uznaje się, że reklamacja jest zasadna.

10.Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.

11.Jeżeli reklamacja jest uzasadniona Sprzedawca zobowiązuje się wymienić wadliwy Towar na wolny od wad lub usunąć wadę w terminie 14 dniu od dnia zgłoszenie reklamacji przez Klienta.

12.W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy Sprzedawca zobowiązuje się dokonać zwrotu płatności w terminie 14 dni od dnia otrzymania odstąpienia od umowy, z zastrzeżeniem, że zwrot płatności nie nastąpi do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania.

13.Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. W przypadku Konsumenta, bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem dwóch lat.

14.Klient  realizujący uprawnienia wynikające z rękojmi na koszt Sprzedawcy dostarczy wadliwy Towar Sprzedawcy na adres wskazany w części V ust. 12 pkt do niniejszego regulaminu.

14.Składającemu reklamację Sprzedawca zaleca podanie danych kontaktowych Kupującego, dokładne opisanie przyczyn reklamacji i żądań wobec Sprzedawcy, a także dołączenie dokumentu sprzedaży, bądź jego kserokopii.

IX. Gwarancja

1. W przypadku Towarów objętych także gwarancją Producenta uprawnienia z tego tytułu należy wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w dokumencie gwarancyjnym, bezpośrednio do podmiotu będącego gwarantem.

2. Uprawnienia Kupującego z tytułu odpowiedzialności Sprzedającego za wady Towaru nie wyłączają, nie ograniczają, ani nie zawieszają uprawnień Kupującego wynikających z gwarancji udzielonej przez gwaranta – na zasadach wskazanych w dokumencie gwarancyjnym.

X. Prawo odstąpienia od umowy

1.Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży towarów zakupionych w Sklepie bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14, licząc od dnia wydania towaru (tj. od dnia odebrania towaru przez Konsumenta). Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

2.Konsument może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik do niniejszego regulaminu.

3.Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy wysłać na adres: Sport-Gum  Andrzej Tutkaj ul. Łukasińskiego 32a/29   71-215 Szczecin

8. Konsument ma obowiązek zwrócić towar do Sklepu lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sklep, nie później niż 14 dni od dnia , w którym odstąpił od umowy. Do zachowania tego terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.

6.Sprzedawca w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, przy czym zwrot płatności nie nastąpi do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania.

7.Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument.

 9. Konsument ponosi jedynie bezpośrednie koszty zwrotu Towaru w wysokości równej opłacie za nadanie przesyłki kurierem lub za pomocą innego środka, wybranego przez Konsumenta.
10. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.

11.Prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny nie przysługuje Konsumentowi w wypadkach określonych w obowiązujących przepisach, a to w odniesieniu:

a) świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą Konsumenta, przed upływem terminu, o którym mowa w art. 7 ust. 1;
b) dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na informatycznych nośnikach danych po usunięciu przez Konsumenta ich oryginalnego opakowania;
c) umów dotyczących świadczeń, za które cena lub wynagrodzenie zależy wyłącznie od ruchu cen na rynku finansowym;
d) świadczeń o właściwościach określonych przez Konsumenta w złożonym przez niego Zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą;
e) świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu;
f) dostarczania prasy;
g) usług w zakresie gier hazardowych.

XI. Ochrona danych osobowych

1. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie oznaczonych danych osobowych jest warunkiem realizacji zamówienia w sklepie auto-opona.pl. Brak ich udostępnienia uniemożliwia zrealizowanie zamówienia.

2. Dane osobowe przetwarzamy tylko w celu realizacji i obsługi zamówienia.

3. Kupujący, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych, ma prawo wglądu do swoich danych osobowych, możliwości ich poprawiania oraz usunięcia. Sprzedawca zapewnia każdemu Kupującemu prawo kontroli przetwarzania danych zgodnie Z  Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (określanych jako RODO)

4. Zgodnie z RODO mają Państwo prawo do dostępu do danych, sprostowania, usunięcia, przeniesienia lub ograniczenia przetwarzania. Wyrażona przez Państwa dobrowolnie zgoda na przetwarzanie danych może zostać przez Państwa w każdej chwili wycofana poprzez poinformowanie nas o tym fakcie telefonicznie pod numerem +48 505 450 918 lub drogą mailową .

5. Szczegółowe informacje w zakresie danych osobowych i ochrony prywatności zostały zawarte w zakładce „Polityka prywatności” na stronie Sklepu.

XII. Postanowienia końcowe

1.  Regulamin określa zasady zawarcia i wykonania umowy sprzedaży towarów znajdujących się na stronie Sklepu.

2. Umowa sprzedaży zawierana jest między Klientem a Sprzedawcą Sport-Gum Andrzej Tutkaj. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie istotnych postanowień zawieranej umowy następuje przez wydrukowanie i przekazanie Klientowi wraz z przesyłką dokumentów potwierdzających zakup towaru.

3. Regulamin dostępny jest dla wszystkich Klientów w wersji elektronicznej na stronie Sklepu auto-opona.pl

4. Do korzystania ze Sklepu niezbędne jest posiadanie urządzeń pozwalających na dostęp do Internetu oraz przeglądarki zasobów internetowych umożliwiającej wyświetlanie stron www, a także podanie adresu e-mail umożliwiającego przesłanie informacji dotyczących realizacji zamówienia.

5. Zakazuje się  osobom korzystającym ze Sklepu (w tym Klientom) zamieszczania w nim treści bezprawnych.

6.Ceny towarów są podawane w polskich złotych i są cenami brutto. Ceny zamieszczone przy oferowanych towarach nie zawierają informacji na temat kosztów przesyłki, ponieważ informacje na temat całkowitej wartości zamówienia jest prezentowana po wybraniu przez Klienta formy dostawy i płatności. 

7. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem obowiązują przepisy powszechnie obowiązującego prawa.

8. Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Klienta będącego konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy.

9.W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.

10. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi: http://www.uokik.gov.pl i http://www.rf.gov.pl/.  Klient będący Konsumentem może również skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń poprzez złożenie swojej skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

11. Regulamin wchodzi w życie z dniem 4 styczeń 2017 rok